Originální náhradní díly Mazda
Originální náhradní díly Mazda jsou jediné díly, které byly vyrobeny se stejnou péčí a nadšením jako vaše Mazda. Jsou pečlivě zkonstruovány s ohledem na dokonalou kompatibilitu a bezporuchovost, vyrobeny v nejvyšší kvalitě a nabízeny za výhodné ceny. Originální náhradní díly Mazda samozřejmě splňují veškeré záruční požadavky.
- Obvodové díly karosérie Mazda
- Akumulátory Mazda
- Filtry Mazda
- Motorový olej Mazda Original Oil
- Chladicí směs Mazda
Záruka na prorezavění obvodových dílů karosérie zůstane nadále platná a vaše Mazda bude odpovídat našim specifikacím i v případě, že se nešťastnou náhodou stanete účastníky nehody. Všechny tyto díly však musí být vyměněny odborně a musí být dodrženy technologické postupy výrobce vozidel Mazda. Splnění těchto podmínek vám nejlépe zaručí náš autorizovaný servis Mazda, který má k dispozici tým vyškolených pracovníků a více než dvacetileté zkušenosti s opravami vozidel Mazda. Veškeré práce jsou prováděny v souladu s časovými normami výrobce Mazda a jsou kryty zárukou po dobu 6 měsíců.
S naprostou důvěrou můžete pokaždé otočit klíčkem startéru. Originální akumulátory Mazda jsou 100% bezúdržbové. Není třeba kontrolovat hladinu elektrolytu ani akumulátor doplňovat. Originální akumulátory Mazda mají nízký vnitřní odpor, velmi dobrý výkon při studených startech a vynikající odolnost proti korozi elektrod. Speciální akumulátory používané u nových motorů Mazda se systémem i-stop mají větší odolnost a schopnost nabíjení. Na akumulátory Mazda se vztahuje tříletá záruka.
Originální vzduchové, olejové a pylové filtry Mazda jsou speciálně navrženy tak, aby odpovídaly specifikaci vašeho vozu Mazda. A samozřejmě do vaší Mazdy dokonale pasují.
Motorový olej se používá k mazání všech pohybujících se částí motoru. Vytvořením tenké kluzké vrstvy na jejich povrchu snižuje na minimum tření mezi pohybujícími se částmi a chrání je před opotřebením. Zároveň pomáhá udržet motor v čistotě odplavováním špíny a drobných částeček, které zachytí olejový filtr. K zajištění maximální účinnosti, výkonu a životnosti našich motorů jsme spojili své síly se společností Total - jedním z předních mezinárodních specialistů na výrobu mazacích olejů. Společný výzkum a vývoj nám umožnil vytvořit inovační originální olej Mazda Dexelia, nově Mazda Original Oil, který byl navržen speciálně tak, aby vyhověl požadavkům vozů Mazda. Výměnu oleje a olejového filtru je nutné provést po určité době, která se v případě vozů Mazda určuje počtem najetých kilometrů. U většiny nových Mazd je to interval 20 000 km, výjimku tvoří pouze starší Mazdy a vysokovýkonné modely MPS, u kterých je interval výměny oleje zkrácen. Konkrétní intervaly výměn naleznete v servisní knížce vašeho automobilu, případně vám je na dotaz sdělíme. Vyměnit olej mimo interval pravidelné údržby doporučujeme především při nákupu ojetého vozu. Nikdy nevíte, zda majitel před vámi prováděl údržbu poctivě. Zároveň je-li vozidlo používáno pouze k jízdám na kratší vzdálenosti, doporučuje se interval výměny oleje zkrátit až o polovinu.
Originální chladicí směs Mazda, jež byla vytvořena speciálně pro motory Mazda, zaručí celoroční ochranu v extrémním klimatu za extrémních teplot. Poskytuje výbornou ochranu všech kovů, vč. hliníku, nepoškozuje těsnění vodní pumpy a neobsahuje škodlivé silikáty a poskytuje celkovou ochranu proti přehřátí v teplém klimatu a zamrznutí ve studeném klimatu. Vynikajícím a vysoce kvalitním produktem je originální chladicí směs Mazda s dlouhou životností (FL22). Snižuje provozní teplotu motoru a poskytuje ochranu proti mrazu až do teplot -44 °C. Interval výměny chladící kapaliny FL22 je až po najetí 200 000 km nebo po uplynutí 11 let. Interval výměny obvyklé chladící kapaliny bývá 2 roky. Z toho pro vás plynou snížené servisní náklady při používání chladící kapaliny FL22.
Doplňování oleje Mazda Original Oil
Přinášíme vám několik praktických rad pro klidnou jízdu. Doplňováním se motorový olej regeneruje - a to příspívá k lepšímu a dlouhodobějšímu fungování motoru vozu.
Hladinu oleje kontrolujte:
- po ujetí každých 2 000 nebo 3 000 km
- před každou delší jízdou
Množství oleje kontrolujte:
- přímo na palubní desce, máte-li „kontrolku“ automatické indikace hladiny oleje
- v motorové části vozidla, ručně pomocí měrky
Hladinu oleje je nutno kontrolovat, když vozidlo stojí na rovné ploše. Motor musí být vypnutý a studený. Vytáhněte měrku, otřete ji, a zasuňte zpět do trubice v motoru, aby bylo možné zjistit hladinu oleje. Pokud je hladina oleje pod minimum, dolijte potřebné množství oleje. Po doplnění oleje vyčkejte asi 10 minut a hladinu zkontrolujte znovu pomocí měrky. Doplňování byste měli provádět olejem ve stejné kvalitě, který jste použili při poslední výměně oleje, a to zejména u motorů vybavených systémem pro následnou úpravu výfukových plynů (filtr pevných částic, DPF). Řada olejů Mazda Original Oil je u nás k dostání v jednolitrovém balení, které můžete vozit vždy s sebou v zavazadlovém prostoru vašeho vozu.
Často kladené dotazy
Doplňování oleje zabraňuje předčasnému opotřebení motoru, zaručuje výkon vozidla a zajišťuje optimální jízdní komfort.
Je normální, že Mazda (ale obecně jakýkoliv vůz jakékoliv značky) má určitou spotřebu oleje (v průměru 0,2 litru na 1 000 km), a to zejména při záběhu. Spotřeba oleje se mění se stářím, typem a použitím vozidla (jízda v městském provozu, po otevřených silnicích, po dálnicích). Přeplňované motory pracující s většími spalovacímí teplotami (např. v modelech Mazda MPS), nebo se specifickou konstrukcí (např. v modelu Mazda RX-8) mají vždy větší spotřebu oleje, než motory atmosférické. Spotřeba oleje také závisí na provozních otáčkách motoru, vysokootáčkové zážehové motory tak mají větší spotřebu oleje, než nízkootáčkové vznětové.
Hladinu oleje je nutno kontrolovat po ujetí každých 2 000 nebo 3 000 km, nebo před každou delší jízdou.
Existuje riziko předčasného opotřebení motoru a dokonce i riziko poškození motoru. Pokud není v motoru olej, nastane porucha motoru téměř okamžitě.
Maximální výše uvedená na měrce nesmí být nikdy překročena, protože by mohlo dojít k poškození motoru. Pokud k tomu dojde, objednejte se ve vašem servisu ke snížení hladiny oleje.
Za účelem dosažení maximálního výkonu je vhodnější použít olej stejné viskozity, který splňuje technické specifikace stanovené výrobcem automobilu, a to zejména u vozidel vybavených systémem pro následnou úpravu výfukových plynů (filtr pevných částic, DPF).
Spotřeba oleje více než 0,5 litru na 1 000 km znamená, že váš motor má nějaký problém. Nechte si vaše vozidlo co nejdříve zkontrolovat v našem servisu.
Výroba oleje s obchodním označením Mazda Dexelia byla ukončena. Nová generace olejů s obchodním označením Mazda Original Oil jej plně nahrazuje. Oleje Mazda Original Oil vyrábí společnost Total.
Motor RF a R2 s DPF filtrem vyžaduje nižší obsah popela (min. ACEA C1 a nově i ACEA C2) než motor SH (min. ACEA C3) pro zabezpečení větší životnosti DPF filtru.