Mazda představuje vozy Mazda6 a Mazda CX-5 modelového roku 2015
Více pokročilých bezpečnostních systémů, širší výběr motorizací a nový interiér: oceňované modely Mazda6 a Mazda CX-5 budou v modelovém roce 2015 ještě lepší. Výstavní premiéra obou novinek proběhne na březnovém autosalonu v Ženevě.
Jako první modely značky Mazda dostanou modernizovaná Mazda6 a Mazda CX-5 nové adaptivní LED světlomety (Adaptive LED Headlamps, ALH). Jedná se o autonomní systém dálkových světel se čtyřmi nezávisle ovladatelnými bloky LED v každém světlometu. Při míjení protijedoucího vozidla zhasne pouze ten blok, který svítí jeho směrem. Tím zabrání oslnění protijedoucího řidiče, přičemž ostatní bloky stále zajišťují perfektní viditelnost. Systém ALH má také širší kužel potkávacích světel a samočinnou nivelaci. Obsahuje v sobě i funkce automatického přepínání dálkových světel (High Beam Control, HBC) a adaptivních světel (AFS), známé ze současných modelů značky Mazda.
Mazda6 a Mazda CX-5 modelového roku 2015 přinesou i několik nových bezpečnostních technologií. Systém hlídání mrtvých úhlů (Blind Spot Monitoring, BSM) má delší dosah než dosavadní RVM a obsahuje funkci upozornění při couvání do silnice (Cross Traffic Alert, RCTA). Systém udržování v jízdním pruhu (Lane-keep Assist System, LAS) předchází neúmyslným změnám směru aktivními zásahy do řízení. Tím doplňuje funkci systému upozornění na neúmyslné vyjetí z pruhu (Lane Departure Warning System, LDWS). Novinkou u Mazdy je systém sledování bdělosti řidiče (Driver Attention Alerts, DAA). Ten monitoruje způsob jízdy a doporučí přestávku, pokud zaznamená v řidičově chování známky nastupující únavy. Vylepšený systém Smart City Brake Support Forward/Reverse (SCBS F/R) nyní funguje také při couvání. Mazda CX-5 navíc dostane systém autonomního brzdění (Smart Brake Support, SBS) a radarový tempomat (Mazda Radar Cruise Control, MRCC), které evropským zákazníkům představila již Mazda6.
Mazda6 kombi SKYACTIV-D 2.2 bude naopak nově k dispozici s pohonem všech kol (AWD) nové generace, používaným v CX-5. Jeho olejovou náplň nyní tvoří speciálně vyvinuté mazivo s nízkou viskozitou, které přispívá ke snížení spotřeby paliva. Mazda CX-5 modelového roku 2015 bude v Evropě nově k dostání s motorizací SKYACTIV-G 2.5, dodávanou v kombinaci se systémem rekuperačního brzdění i-ELOOP a voličem jízdních režimů Drive Selection.
Uvnitř obou modelů nalezla uplatnění ergonomická řešení z modelu Mazda3, a to včetně ovládacího rozhraní nové generace. Ovládání komunikačních a zábavních funkcí zprostředkuje systém MZD Connect a dotyková obrazovka o úhlopříčce 7 palců. Mazda6 dostane rovněž průhledový (head-up) displej. Tradiční ruční brzdu nahradí ve vozech Mazda6 i Mazda CX-5 modelového roku 2015 tlačítko elektrické parkovací brzdy. Úpravy podvozku a zdokonalení akustické izolace se pak postarají o vyšší komfort jízdy a výrazné snížení hladiny vnitřního hluku.