Mazda MX-5 se na autosalonu v Ženevě představí v limitované sérii 20th Anniversary
Limitovaná série vychází z verze Roadster s motorem o objemu 1,8 l, od níž se na první pohled liší chromováním na masce chladiče, klikách dveří a předních světlometech, stejně jako stříbrnými kryty předních světlometů do mlhy, speciálními sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin a logy 20th Anniversary. Vůz lze objednat v jedné ze tří barev – červené True, perleťově bílé Crystal a modré Aurora, přičemž poslední uvedený odstín je určen výhradně pro tuto omezenou sérii. Se zvoleným lakem karoserie ladí rovněž dekorační prvky v interiéru. Sportovní charakteristiku vozu podpoří rozpěra mezi předními pružícími a tlumícími jednotkami.
Spolu se speciální sérií MX-5 oslaví v Ženevě svoji světovou premiéru také zcela nová Mazda5. Tento nový velkoprostorový automobil nabídne evropským rodinám:
- oproti zvyklostem v segmentu MAV velmi atraktivní design
- nový zážehový agregát 2,0 l DISI se systémem i-stop; spotřeba paliva i emise CO2 jsou ve srovnání se stávající motorizací 2,0 l přibližně o 15 procent nižší
- zdokonalený systém Karakuri, zajišťující nevídanou flexibilitu až sedmi lidem, a posuvné zadní dveře
Neúnavné úsilí značky Mazda na poli ochrany životního prostředí bude v Ženevě demonstrovat nová generace studie SKY Concept, která zahrnuje zážehové motory SKY-G, vznětové SKY-D a samočinnou převodovku Mazda SKY-Drive. Tyto nové produkty, jejichž zařazení do sériové výroby je plánováno na rok 2011, sehrají klíčovou roli v ambiciózním plánu značky Mazda snížit do roku 2015 spotřebu svých modelů o 30 procent:
- zážehový agregát SKY-G spotřebuje o 15 procent méně paliva než stávající motor 2,0 l, bude tedy stejně hospodárný jako dnešní vznětový motor 2,2 l
- vznětový agregát SKY-D bude dokonce o 20 procent úspornější než dnešní „turbodiesel“ 2,2 l
- nová samočinná převodovka sníží spotřebu paliva o pět procent a zprostředkuje podobné subjektivní charakteristiky řazení jako dvouspojkové převodovky
Další celosvětovou novinkou ženevského autosalonu bude facelift modelu Mazda6. Jedná se o rozsáhlou modernizaci, která staví na osvědčených přednostech vozu Mazda6 a nově je rozšiřuje také o:
- novou „tvář“ s jasněji patrnou sportovní a prémiovou identitou značky Mazda a nové přední světlomety i zadní sdružené svítilny
- paletu motorizací čítající šest ještě hospodárnějších pohonných jednotek včetně nového zážehového motoru 2,0 l a tří variant vznětového motoru 2,2 l
- novou pětistupňovou samočinnou převodovku, vyvinutou speciálně pro nový agregát DISI, kterému zajistí optimální výkon při akceleraci a příznivou spotřebu paliva
Tisková konference společnosti Mazda Motor Europe na mezinárodním autosalonu v Ženevě se bude konat na stánku značky Mazda v hale č. 5 dne 2. března 2010.