Další fotografie nové Mazdy6
Na internetovém serveru km77.com se dnes objevily první fotografie nové Mazdy6, která bude ve všech variantách karosérie (sedan, hatchback i kombi oficiálně představena na tiskové konferenci 11. září 2007 ve 13:45 na nadcházejícím autosalónu IAA ve Frankfurtu. Je otázkou, zda-li šlo o řízený či neřízený únik informací, každopádně pohledem na novou Mazdu6 se můžete pokochat už nyní na našich stránkách právě zde. Nová Mazda6 bude stejně jako nová Mazda2 opět o něco lehčí, než její soušasná podoba, a podle firemní strategie "trvale udržitelný Zoom-Zoom" bude rovněž produkovat méně emisí CO2.
Navíc přidáváme několik neověřených technických informací, které se s největší pravděpodobností objeví pod líbivým kabátem nové Mazdy6:
- "americká" podvozková platforma Ford CD3-2 (vylepšená verze aktuální platformy, sdílené s modely 6, CX-7 a CX-9), některé zdroje předpokládají použití Ford EUCD platformy (nový Ford Mondeo), nicméně vzhledem k zřetelné orientaci Mazdy6 na americký trh a vzhledem ke stávající částečné výrobě v USA lze předpokládat použití vylepšené platformy CD3 s lichoběžníkovými rameny vpředu
- příslib motorů s nižší spotřebou naznačuje použití přímého vstřikování paliva a tím i motoru 2.0 MZR DISI (111 kW při 6 200 min-1 a 193 Nm při 4 000 min-1), který se již montuje do stávající Premacy (japonské verze Mazdy5)
- současně montované motory 2.0 MZR (pravděpodobně 107 kW při 6 500 min-1 a 181 Nm při 4 500 min-1) a 2.3 MZR (121 kW při 6 500 min-1 a 210 Nm při 4 000 min-1) s nepřímým vstřikováním benzínu dostanou elektronicky ovládanou škrtící klapku a variabilní časování SV-T
- snížení pohotovostní hmotnosti zřejmě oddálí vývoj nebo přejmutí nového výkonnějšího dieselu, který by měl podle neoficiálních zdrojů disponovat výkonem cca 180 koní (a který je také potřebný pro prodejní úspěch CX-7 v Evropě), pravděpodobně budou použity stávající motory 2.0 MZR-CD se 105 potažmo 89 kW, případně lehce výkonově upravené verze (motory používají nejnovější piezoelektrické vstřikování Denso, se kterým konkurence dosahuje vyšších výkonů při podobném objemu)
11. září 2007, revize:
Jak sami vidíte na našich stránkách o nové Mazdě6, podle oficiálních informací se jedná skutečně o vylepšenou proudlouženou (+50 mm) platformu Ford CD3-2, použitou ve stávající Mazdě6, CX-7 a CX-9 s příčnými lichoběžníkovými rameny vpředu a víceprvkovým zavěšením multilink vzadu. Dvoulitrový motor 2.0 DISI prozatím zůstává v japonské Premacy, technické údaje ostatních motorů (2.3 vystřídala evoluce 2.5) naleznete na příslušné stránce a jediné výkonové provedení dieselu naznačuje, že silnějšího dieselu bychom se ještě mohli dočkat.